Religijska pismenost u radu s mladima: osvrt na međunarodni trening

U okviru provedbe akreditacije za program Erasmus+ u području mladih, U Velom Ižu od 5. do 11. listopada 2024. održali smo međunarodni trening "ReLit 2024: Religious Literacy for Youth Workers" koji je okupio osobe koje rade s mladima u sedam europskih država. Trening smo organizirali u suradnji s partnerskim organizacijama iz Portugala, Estonije, Italije, Nizozemske, Francuske i Španjolske.

broken image

Zašto religijska pismenost?

U današnjem multikulturalnom i multireligijskom europskom društvu, religijska pismenost postaje jednako važna kao i medijska pismenost. Mladi dolaze iz različitih kulturnih sredina s raznovrsnim vjerovanjima i svjetonazorima, što pred osobe koje rade s mladima postavlja nove izazove. Posebno je to važno u kontekstu rada s mladima iz manjinskih zajednica, gdje je religijska pismenost ključna za uspješnu interkulturalnu komunikaciju.

Program treninga

Trening se odvijao kroz niz interaktivnih sesija koje su uključivale:

  • radionice o osnovnim konceptima religijske pismenosti
  • igranje uloga za razumijevanje različitih religijskih perspektiva
  • grupne rasprave o izazovima u radu s mladima različitih vjeroispovijesti
  • prezentacije dobrih praksi iz različitih europskih zemalja

Sudionici su prije samog treninga dobili pripremne zadatke koji su uključivali čitanje odabranih religijskih tekstova, što je poslužilo kao temelj za kasnije rasprave.

broken image

Ključni uvidi za rad s mladima

Tijekom treninga posebno su se iskristalizirali važni uvidi:

  • vjerska pismenost nije memoriranje činjenica o religijama, već razvoj kritičke svijesti o tome kako religija oblikuje identitete i iskustva mladih;
  • korištenje jednostavnog jezika ključno je za objašnjavanje religijskih koncepata;
  • važno je prepoznati raznolikost i složenost religijskih tradicija, kao i njihove sličnosti i razlike.
broken image

Rezultati i diseminacija

Kao jedan od glavnih rezultata treninga, izrađen je digitalni priručnik o vjerskoj pismenosti za osobe koje rade s mladima koji sadrži definicije i koncepte religijske pismenosti, smjernice za međurreligijski dijalog te savjete za rad s mladima iz različitih religijskih sredina. Priručnik možete preuzeti ovdje.

Trenutno se u partnerskim državama provode aktivnosti diseminacije kroz lokalne radionice za osobe koje rade s mladima, prezentacije u organizacijama koje rade s mladima, online dijeljenje materijala i resursa te primjenu naučenih metoda u svakodnevnom radu.

broken image

Ovaj članak nastao je u okviru provedbe aktivnosti pod nazivom ReLit 2024: Religious Literacy for Youth Workers, koja je sufinancirana sredstvima programa Erasmus+ Europske unije. Članak odražava isključivo stajalište Udruge Prizma i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njemu nalaze.